מאמרים בנושא בניית אתרים עמוד 2

טכנולוגיות שצריך להכיר
אתרי אינטרנט נכתבים בשפות פיתוח שונות, משתמשים בפריימוורקים שונים ובשפות תחביר שונות. אז החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלגאן הזה ולהציג לכם את השפות העיקריות בתחום בניית האתרים.   שפות צד שרת כתיבה בשפת צד שרת תגרום למעשה לקוד לרוץ ולעשות את חישוביו בשרת עצמו ורק לאחר מכן להציג לנו את הפלט. למעט פרטים בסיסיים (Headers) השרת לא מכיר את הגולש כפרט ואינו יכול לבצע מינופולציות לפלט לאחר שהוא נשלח אל הלקוח (לדפדפן למשל). בעזרת שפת צד לקוח ניתן להתחבר למסד נתונים (דטא בייס) ולבצע שאילתות רלוונטיות ולייצא דף שתוכנו נלקח מהמסד נתונים. בין יתרונותיו הרבות נמנית האפשרות ליצור אתר שלם ע"י דף בודד בלבד.   PHP שפה זו פותחה ע"י רזמוס לרדורף, שוכללה ויצאה לשוק ע"י צוות...
תגיות: php , asp , perl , javascript , mootools , jquery , prototype , qooxdoo , dojo
שדרוג אתר

שדרוג אתר

11.09.2010
לחברות בניית אתרים 2 קהלי יעד עיקריים: לקוחות ללא אתר אינטרנט ו לקוחות שיש להם אתר אינטרנט אך הוא אינו אפקטיבי עבורם. לסוג השני, לקוחות בעלי אתר קיים, יכולות להיות סיבות רבות כדי לחדש / לשדרג את אתרם.   סיבות לשדרוג אתר אינטרנט הפיכת אתר סטטי לדינמי. הוספת מערכת ניהול תוכן על מנת להכניס תכנים לאתר באופן עצמאי. האתר בעל עיצוב / פונקציונליות מיושנת. אתרי תדמית שנבנו לפני 5 שנים ומעלה לא "מדברים" כבר אל הגולש. האתר לא נתמך בתקנים חדשים ולפיכך לא נראה היטב (ולפעמים זה בלשון המעטה) ברוב הדפדפנים כיום. מיתוג מחדש של העסק / המוצר. תכנון לקוי או בניה לא מקצועית של האתר. עלות. מטרתו של ההייטק הוא להציע ללקוחות מוצר במינימום מחיר ועשוי מאוד להיות שמוצר...
תגיות: שדרוג אתר , אתר דינאמי , מערכת ניהול תוכן
אפיון אתר

אפיון אתר

28.08.2010
אפיון אתר אינטרנט הוא החלק הטכני הראשוני בין הלקוח למפתח האתר. זהו מסמך דרישות אתר המפרט את מהות האתר, מטרת האתר, כיצד הוא יראה וכיצד הוא יעבוד.   האפיון עשוי להיות מופק ע"י מספר גורמים: הלקוח בעצמו יכתוב את האפיון חברת בניית אתרים ישבו עם הלקוח ויכתבו את האפיון חברה צד ג' המתמחה בהפקת מסמכי אפיון   אם מדובר על אתר פשוט עם מספר רכיבים מצומצם, הלקוח יעדיף להפיק את מסמך דרישות זה, הן משום שהוא מכיר היטב את דרישותיו מכל גורם אחר אם מדובר על עסק עצמאי קטן והן משום היעדר תקציב לכך, שכן מדובר על שעות עבודה. לאחר שהלקוח סיים זאת, הוא יכול לפנות לחברות בניית אתרים עם מסמך זה כמסמך אפיון ראשוני. במקרה שללקוח ישנו אתר מורכב, הוא יעדיף להיפגש עם חברת...
תגיות: אפיון אתר , תהליך בניית אתר , בניית אתרים בהתאמה אישית , מסמך דרישות אתר
וורדפרס כמערכת ניהול תוכן
בראשיתה, יעודה של וורדפרס הייתה מערכת לניהול בלוג אישי, אך כעת מערכת וורדפרס היא אחת מ מערכות ניהול התוכן הפופולאריות בשוק מערכות ניהול התוכן. וורדפרס הינה מערכות קוד פתוח אשר פותחה בשפת PHP אשר שוחחרה לראשונה במאי 2003. המערכת משמשת כמערכת ניהול תוכן לכמאות מליונים של אתרי אינטרנט ובעלת נתח של כ-5% מתוך 100,000 אתרי האינטרנט המובילים. כיום ניתן לפתח אתר עם וורדפרס בשתי דרכים. הדרך הראשונה היא לפתוח בלוג באתר wordpress.com והדרך השנייה היא להוריד את קבצי המערכת ולהתקינה בשרת משלכם. לוורדפרס מספר עצום (מעל 10,000 באתר הרישמי) של פלאגאינים מוכנים מכל הסוגים שניתנים להורדה בקלות, פשוט בלחיצה על כפתור התקנה בתןך ה מערכת ניהול תוכן עצמה. כמו כן ישנם אלפי עיצובים...
תגיות: מערכת ניהול תוכן , cms , וורדפרס , wordpress , קוד פתוח
רכיב עורך טקסט עשיר (Wysiwyg)
WYSIWYG הוא ראשי התיבות של What You See Is What You Get, (מבוטא בעברית, "וויזיוויג") הוא רכיב ב מערכת ניהול תוכן להכנסת תוכן מעוצב Html ללא ידע טכני. רכיב זה נראה בדר"כ כמו התוכנה וורד (Microsoft Office Word) המוטמעת במערכת הניהול ככלי עורך טקסט לאתר . רכיב זה הוא מבין הרכיבים החשובים ביותר וללא ספק השימושי ביותר בכל מערכת ניהול תוכן . כאמור מערכת ניהול תוכן אמורה לספק פתרון לשינוי תוכן האתר עבור משתמש שאין לו ידע טכני בעיצוב תוכן ע"י Html . לדוגמא בשפת Html על מנת להדגיש טקסט יש להכיל את הסקטט בתגית B או בתגית Strong. לעומת זאת ברכיב ה- Wysiwyg פשוט עושים את הפעולה שעושים בתוכנת וורד להדגשת טקסט: מסמנים את הטקסט המיועד להדגשה ולוחצים על כפתור ההדגשה.   פעולות פשוטות ברכיב ה-Wysiwyg לדוגמא:...
תגיות: מערכת ניהול תוכן , בניית אתרים בהתאם ללקוח , w3c , אתר דינאמי , בניית אתרים בהתאמה אישית , cms
עמוד נחיתה

עמוד נחיתה

22.07.2010
טיבו של מסע שיווק באינטרנט הוא כטיבו של עמוד הנחיתה שתוכנן עבורו. בתחום ה שיווק באינטרנט , עמוד נחיתה משמעו העמוד שאליו מגיעים אחרי לחיצה על מודעה שמפורסמת באתר אחר. בדרך כלל העמוד יציג תוכן של מוצר כך שיהיה קשר הגיוני בינו לבין המודעה. קיימים שני סוגים של עמוד נחיתה : הראשון, הוא עמוד נחיתה Reference (הפנייה). עמוד נחיתה מסוג זה מציג תוכן המותאם או רלוונטי לגולש. הוא יכול להכיל טקסט, תמונות ומאפיינים דינאמיים . עמודי נחיתה מסוג זה הם יעילים, במידה והם עומדים במטרות של המפרסמים. הסוג השני הוא עמודי נחיתה מסוג transactional (ביצועיים). מטרת עמודים אלה היא לשכנע את הגולש להשלים פעולה כמו: מילוי טופס, ביצוע אינטראקציה עם פרסומות או אובייקטים אחרים בעמוד, כאשר...
תגיות: קידום אתרים , אתר מכירתי , שיווק באינטרנט , תהליך בניית אתר , בניית אתרים מסחריים , אתרי מכירות
קידום אתרים על קצה המזלג
תהליך קידום אתרים הוא תהליך לטווך הארוך ומצריך מחשבה רבה ולא מעט כסף. אם ברשותך אתר קטן עד בינוני לפניך רשימה פשוטה של הדברים הבסיסיים בקידום האתר - מה עוזר יותר ומה עוזר פחות וכמו כן מה גרוע יותר ומה גרוע פחות. את רוב הפעולות שיש לעשות ניתן לעשות רק על ידי מערכת ניהול תוכן , כך שיש לקחת זאת בחשבון.   עוזרים מאוד ב-SEO מילות מפתח בכותרת העמוד (בתגית ה- Title) מילות מפתח בכתובת העמוד. למשל: http://www.solcito.co.il/מערכת-ניהול-תוכן/ קישור למילת מפתח (לעמוד רלוונטי באתר) שנמצאת בתוך פיסקה קישור לעוגן למילת מפתח (לעמוד רלוונטי באתר) שנמצאת בתוך פיסקה מילות מפתח בכותרות H1 / H2 קישור מאתר בנושא האתר שלך קישור מאתר בעל סיומת edu או gov תוכן ייחודי שינוי תדיר...
תגיות: SEO , בניית אתרי תדמית , קידום אתרים
בחירת מילות מפתח
ידוע כי אחד השלבים הראשונים והחשובים ב קידום האתר הוא קביעת מילות המפתח, מילות החיפוש, של האתר. ככל ש"נקלע" למילים שהם תחרות הקידום קטנה יותר ובמקביל מספר החיפוש גבוהים, כך יבואו יותר גולשים לאתר ממנועי החיפוש השונים.   לפניכם רשימת עצות בנושא יש לערוך רשימה של מילים שלפי דעתך אנשים ימצאו את אתרך בעזרתן. נסו לשחק את תפקיד הגולש, יש לחשוב אילו בעיות יש לגולשים; אתרך אמור לפתור את בעיותייהם. בקשו מלקוחותיכם לערוך רשימה של מילים שהם היו משתמשים בהן כדי לאתר את אתרך. בנוסף  ניתן להוסיף לרשימת מילות המפתח מילים שהכלים הבאים יציעו עבורכם: google adwards ,overture ,wordtracker. אל תחשבו על מילה בודדה אחת. לרוב, אנשים מחפשים כמה מילים ביחד. לדוגמא, "השכרה" מול "השכרה...
תגיות: SEO , גוגל , קידום אתרים
חשיבות מפת אתרים לבניית אתרים
מפת האתר היא עמוד / קובץ מיוחד המתפקד כמדריך לאתר. מפת אתר היא בעצם רשימת הדפים של האתר הנגישים לגולשים. זה יכול להיות מסמך כלשהו המשמש כלי תכנון של האתר או דף אינטרנט המאגד בתוכו ברשימה את דפי האתר, בדרך כלל באופן היררכי. מטרתה העיקרית של מפת האתר היא לסייע לגולשים ורבוטי מנועי החיפוש למצוא דפים באתר. מפת האתר יכולה לשפר את הקידום של האתר במנועי חיפוש בכך שתוודא כי כל הדפים ניתנים לאיתור, דבר החשוב במיוחד כאשר מדובר באתר בעל נגישות דינאמית לתוכן באמצעות תפריטי Flash או JavaScript שלא מכילים קישורי HTML . מפת אתר היא כלי שימושי המאפשר להריץ חיפוש באתרים הבנויים בפלאש או בשפות תכנות אחרות השונות מ-html. מומלץ שמפת האתר תהיה כמה שפחות דינאמית (שינויה יתאפשר אך ורק...
תגיות: מפת אתר , מאמרים בניית אתרים
אתר מכירות

אתר מכירות

24.06.2010
אתר מכירות הוא בעצם חנות וירטואלית או קטלוג מוצרים ברשת, שבאמצעותו נמכרים מוצרים באופן מקוון. באתרים מסוג חנות וירטואלית קיימת עגלת קניות, שאליה מוסיפים הגולשים את המוצרים שהם מעוניינים בהם ולבסוף מופיע הסכום הכולל לתשלום, הניתן לתשלום ע"י סליקת כרטיס אשראי או שרשימת המוצרים שרכש הקונה מגיעים למייל מנהל האתר או לאיזור במערכת הניהול תוכן . בניגוד לקטלוג מוצרים, שהוא אתר המציג את רשימת המוצרים ופרטיהם בלבד. עם הפופולאריות הגוברת של האינטרנט, קניות ברשת הפכו ליעילות עבור בעלי חנויות קמעוניות. מכירות של מוצרים ברשת הסתכמו ב-146.4 מליארד דולרים ב2006 בארה"ב. עסק שאין לו אתר אינטרנט מפסיד לקוחות פוטנציאליים ונתח שוק נכבד. עם נוכחות ברשת, לקוחות מכל רחבי...
תגיות: אתר מכירות , אתר מכירתי , אתרי מכירות , בניית אתרי מסחר , בניית אתרים מסחריים , שיווק באינטרנט , מסחר אלקטרוני , חנות אלקטרונית , מאמרים בניית אתרים , סליקת כרטיסי אשראי , חנות מקוונת , חנות וירטואלית , קטלוג מוצרים

ajax php mysql w3c facebook