מאמרים בנושא בניית אתרים

אטרקציות לאירועים
10.07.2022
אם אתם מחפשים אטרקציות לאירועים , מוזמנים לאתר ojo.plus.
OJO PLUS - יעזרו לכם להרים את האירוע המושלם שרציתם
תגיות: פייסבוק , אפליקציה לפייסבוק
תגיות: פייסבוק , אפליקציה לפייסבוק

אפליקציות פייסבוק
20.2.2011
כבר הזכרנו במאמרים קודמים כי פייסבוק הולך בשנים בקרובות לנגוס בכל עוגה ועוגה באינטרנט וכנראה גם יעבור את גוגל בפופולריות ובחשיבות שלו. נדמה שמי שלא יתפוס את הרכבת כעת ולא יתחיל לנטוע את עסקו בפייסבוק לא יהיה במרכז המידע האינטרנטי בעוד כמה שנים. כאמור, באמתחתה של פייסבוק כבר למעלה מ-600 פרופילים (נכון לינואר 2011) ו-עשרות מליאדי דפים נצפים בחודש (כמות הצפיות החודשיות הולכת ומתקרבת ל-100 מליארד). כמות הפרופילים הישראליים נאמדת בכקצת יותר מ-3 מליון פרופילים פעילים.
אחת הדרכים לפרסום ב פייסבוק היא הקמת אפליקציה לפייסבוק . אפליקציה היא בדר"כ אתר ,שיושב בשרת של המפתחים ולא של פייסבוק, אשר מקבלת כתובת תחת פייסבוק ועל ידי התממשקות, ניתן לקבל פרטים של הגולש כאשר הוא...
תגיות: פייסבוק , אפליקציה לפייסבוק
תגיות: פייסבוק , אפליקציה לפייסבוק

חשיבות מערכת ניהול תוכן לאתר אינטרנט
15.1.2011
בעבר הלא רחוק, בכדי לבנות אתר אינטרנט הלקוח היה פונה לחברה בתחום או למכר "גאון מחשבים". התשלום למספק האתר לא היה מסתיים בסיום בניית האתר, אלה המשיך והמשיך. לא מדובר על תוספות ותיקונים, מדובר על - עידכונים. בכדי לעדכן את האתר, הבנוי בשפת HTML כמובן - צריך לדעת HTML. למשל, אם בעל האתר רוצה להוסיף דף חדש אודות שירות חדש שהוא מספק, עליו היה לשלם לאיש HTML שיבנה לו את הדף הזה. או איש HTML היה שם קוד HTML של כותרת עמוד, קוד של תמונות רלוונטיות, טקסט, קוד של הדגשה , קוד ל צבע טקסט שהשתנה וכו'.
היום אנו בעידן שונה לחלוטין. בעידן שכל יום אנו רוצים לעדכן את הגולשים בדבר מה (או כמה דברים), בעידן של שינויים דינמיים (מוצרים שמתווספים ונגמרים מדי יום, עידכונים ופרסומים יומיים וכו') אין...
תגיות: מערכת ניהול תוכן
תגיות: מערכת ניהול תוכן

שיווק בפייסבוק
30.12.2010
עד לפני כשנה-שנתיים, תחום השיווק באינטרנט התמקד ברוב כוחותיו בשיווק במנוע החיפוש גוגל. היה זה ברור, שרוב מוחלט מגולשי האינטרנט מחפשי את מבוקשם במנוע חיפוש זה. השיווק בגוגל היה מתחלק ל-2 קמפיינים. הראשון נקרא קידום אורגני, דהיינו קידום האתר לעשרת התוצאות הראשונות במילות המפתח והשני נקרא קידום ממומן, דהיינו קניית שטחי הפרסום העליונים והצדדיים בשיטת תשלום לכל הקלקה.
בשנים האחרונות משתנים סדרי העדיפויות בשיווק באינטרנט והמגמה לשיווק בפייסבוק צוברת תאוצה. לא רק שהגולש הממוצע משקיע את רוב זמנו באינטרנט באתר זה, ניתנת גם האפשרות להגיע לתוצאות שיווק טובות בשל האפשרויות הרבות שישנם בפייסבוק.
יתרונות בשיווק בפייסבוק
רוב הגולשים בארץ ובעולם נמצאים זמן...
תגיות: פייסבוק , קידום אתרים , שיווק באינטרנט
תגיות: פייסבוק , קידום אתרים , שיווק באינטרנט

2010 Open Source Awards
07.12.2010
מאז שנת 2006 מבצעת הוצאת הספרים (בעיקר ל מערכות ניהול תוכן ) Packt תחרות בתחום הקוד הפתוח. השנה (2010) זו התחרות ה-5 במניינה והרי לפניך התוצאות, ללא שום מתח והקדמה:
מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח הטובה ביותר לשנת 2010
CMS Made Simple
SilverStripe
MODx
היכל התהילה - מערכת ניהול התוכן הטובה ביותר
WordPress
Drupal
Joomla
פרוייקט הקוד פתוח המבטיח ביותר
Pimcore
TomatoCMS
BuddyPress
מערכת קוד פתוח למסחר אלקטרוני
PrestaShop
OpenCart
Tomato Cart
תוכנות גרפיקה בקוד פתוח
Blender
GIMP
Inkscape
ספריות/פריימוורקים של javascripts בקוד פתוח
jQuery
Mootools ו- Raphaël (שתי ספריות חולקות את המקום השני)
בשונה מהשנים האחרונות, בהן היו מתמודדות פנים מול פנים 3 המערכות העיקריות בתחום: וורדפרס, ג'ומלה ודרופל,...
תגיות: מערכת ניהול תוכן , cmsms
תגיות: מערכת ניהול תוכן , cmsms

אחסון אתרים - נקודות חשובות
29.11.2010
איך אנשים רואים מכל מקום את אתר האינטרנט שלך?
קבצי האתר שלך ממוקמים במחשב שנקרא שרת. השרת יושב (מאוחסן) בחוות שרתים. בכל שרת יכול לרוץ אתר בודד אחד ויכולים גם לרוץ מאות ואלפים. כל אתר מקבל שם מתחם (דומיין) למשל solcito.co.il. כאשר רוכשים את שם המתחם יש לנתב לו את כתובת ה-IP של השרת. כך שגולש שמשתמש בספקית בשם X מגיע אל אתרך בתהליך הבא:
הגולש מבקש להיכנס לאתר מסויים שכתובתו www.solcito.co.il
ספקית האינטרנט X בודקת ברשם הדומיינים לאיזה כתובת IP של מחשב מנותב שם מתחם זה.
המחשב בעל ה-IP הנ"ל מחפש אצלו היכן ממוקמים קבצי האתר הנ"ל (כאמור, לרוב רצים יותר מאתר אחד בשרת אחד) ומחזיר את התוצאה לגולש.
אחסון בארץ מול אחסון בחו"ל
אחסון בשרת בישראל ובארה"ב יתן תוצאות מהירות אתר גבוהות...
תגיות: אחסון
תגיות: אחסון

אינטרנט אקספלורר 6
21.10.2010
ע"פ חברת statcounter בשנה האחרונה משתמשים בישראל בממוצע כ-14% גולשים בדפדפן IE6 (אינטרנט אקספלורר 6). בשנת 2003 גלשו בישראל כמעט חצי מהגולשים (48.7%) בדפדפן זה, כך שישנו ללא ספק התחדשות והתעדכנות בקרב הגולשים, אך זה לא מספיק. כיום, שאנו בעידן ה-HTML5 וה- CSS 3, אין מקום אפילו לא לאחוז קטנטן של גולשים בדפדפן זה. כיום, שהגירסה התשיעית של אינטרנט אקספלורר בפתח, כמובן שאין מקום לדפדן בגירסה השישית המאוד מיושנת שלו.
אפילו מייקרוסופט דואגים ל העלים אותו מן העולם, אך כנראה שזה לא ישפיע על האחוזים בקרוב ואם מייקרוסופט בעצמה רוצה להיפטר ממנו וכבר הפסיקה את התמיכה בו לפני זמן רב, אין כבר מקום לספקות - מדובר בדפדפן גרוע מאוד שחייב להעלם מן האופק האינטרנטי.
אז מה הבעיה בעצם עם...
תגיות: w3c , IE6 , אקספלורר
תגיות: w3c , IE6 , אקספלורר

עובדות שחשוב להכיר בקידום אתרים
30.09.2010
רוב החיפושים מבוצעים בגוגל
למעשה, גוגל מחזיק בכ-79 אחוזים מנתח שוק החיפושים באינטרנט. מיד אחריו מופיעה baidu הסינית (האומה הסינית מונה יותר ממליארד אזרחים...) עם קצת פחות מ-9 אחוזים ויאהו המוכרת מדורגת שלישית עם כ-7 אחוזים. השוק הישראלי כמובן מחלק הרבה יותר אחוזים לגוגל. כך שבתהליך קידום האתר יש להתמקד בקידום למנוע החיפוש גוגל ואם יש תקציב וזמן נוסף (ורצון) ניתן לקדם גם במנועים אחרים מלמד גוגל. כל כן יש ליתייעץ עם מפתח האתר בכדי שיבנה לך מערכת ניהול תוכן שתפיק דפים בעלי אופטימיזציית קידום לכל המנועים שבהם האתר מקודם.
רק 2.5% מן הגולשים מקליקים על התוצאה האחרונה (העשירית)
ע"פ מחקר שערכה אוניברסיטת קורנל על התפלגות לחיצות המחפש בגוגל לפי מיקומי התוצאות...
תגיות: קידום אתרים , SEO , גוגל
תגיות: קידום אתרים , SEO , גוגל