שיווק בפייסבוק

עד לפני כשנה-שנתיים, תחום השיווק באינטרנט התמקד ברוב כוחותיו בשיווק במנוע החיפוש גוגל. היה זה ברור, שרוב מוחלט מגולשי האינטרנט מחפשי את מבוקשם במנוע חיפוש זה. השיווק בגוגל היה מתחלק ל-2 קמפיינים. הראשון נקרא קידום אורגני, דהיינו קידום האתר לעשרת התוצאות הראשונות במילות המפתח והשני נקרא קידום ממומן, דהיינו קניית שטחי הפרסום העליונים והצדדיים בשיטת תשלום לכל הקלקה.

בשנים האחרונות משתנים סדרי העדיפויות  בשיווק באינטרנט והמגמה לשיווק בפייסבוק צוברת תאוצה. לא רק שהגולש הממוצע משקיע את רוב זמנו באינטרנט באתר זה, ניתנת גם האפשרות להגיע לתוצאות שיווק טובות בשל האפשרויות הרבות שישנם בפייסבוק.

 

יתרונות בשיווק בפייסבוק

  • רוב הגולשים בארץ ובעולם נמצאים זמן רב באתר זה
  • פילוח לפי ארץ, גילאים, מין, העדפות ועוד
  • שיווק פירמידה קלסי – גולש אחד לחץ "like" וכל חבריו מקבלים הודעה זו ומי שמבניהם לוחץ גם על "like" כל חבריו עשויים לדעת זאת וכן הלאה
  • אם חבר של גולש שמעוניין בשירות/מוצר אהב את השירות/מוצר, הגולש ייתן לו עדיפות, בשונה מגוגל למשל ששם אין לו אינדיקציה ופידבק מאדם מוכר לו
  • גוגל לא הולך להעלם לנו מהחיים, אך המגמה ברורה – פייסבוק הוא כלי עוצמתי שהולך להחליף את אותו במונופוליות שלו בכמה וכמה תחומים

 

לסיכום, חובה לקחת בחשבון את השינויים שקורים בעולם האינטרנט, על מנת שמחר לא נשאר מאחור אלא נהיה עם כל האנשים שהבינו לאן מועדות פניו של השיווק באינטרנט.





ajax php mysql w3c facebook