2010 Open Source Awards

מאז שנת 2006 מבצעת הוצאת הספרים (בעיקר למערכות ניהול תוכן) Packt תחרות בתחום הקוד הפתוח. השנה (2010) זו התחרות ה-5 במניינה והרי לפניך התוצאות, ללא שום מתח והקדמה:

מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח הטובה ביותר לשנת 2010

  1. CMS Made Simple
  2. SilverStripe
  3. MODx

 

היכל התהילה - מערכת ניהול התוכן הטובה ביותר

  1. WordPress
  2. Drupal
  3. Joomla

 

פרוייקט הקוד פתוח המבטיח ביותר

  1. Pimcore
  2. TomatoCMS
  3. BuddyPress

 

מערכת קוד פתוח למסחר אלקטרוני

  1. PrestaShop
  2. OpenCart
  3. Tomato Cart

 

תוכנות גרפיקה בקוד פתוח

  1. Blender
  2. GIMP
  3. Inkscape

 

ספריות/פריימוורקים של javascripts בקוד פתוח

  1. jQuery
  2. Mootools ו- Raphaël (שתי ספריות חולקות את המקום השני)

 

בשונה מהשנים האחרונות, בהן היו מתמודדות פנים מול פנים 3 המערכות העיקריות בתחום: וורדפרס, ג'ומלה ודרופל, השנה החליטו לפתוח להם קטגוריה בשם היכל התהילה שמהווה בעצם "ליגת על" למערכות ניהול התוכן בקוד פתוח. וורדפרס ניצחה מבין ה-3 הרבה בזכות הגרסה השלישית החדשה והמשופרת שהיא הוציאה השנה.

CMS Made Simple (או בקיצור cmsms) כבר כמה שנים עולה ועולה בתחרויות מסוג זה. מדובר על מערכת ניהול תוכן איכותית וחזקה, בעלת גמישות עיצובית לתבנית. אך מעבר לכך מדובר במערכת עם פריימורק לא מסודר ברמה גבוהה ועם חוסרים, למרות שגירסה 2 יוצאת אוטוטו עם הבטחות מרשימות. כמו כן מספר המודולים שניתנים להורדה כתוספת מסתכמים בכמה עשרות ואולי טיפה יותר ממאה, זאת בניגוד למאות ואלפי המודולים שנמצאים במערכות שונות כדוגמת וורדפרס וג'ומלה.

כאמור את המקום השני לקחה SilverStripe ואת השלישי MODx. המערכות שנשארו מחוץ לתמונה (ולא זכו בפרס) הן XOOPS ו-mojoPortal.

נקודה מעניינת היא קטגוריית "פרוייקט הקוד הפתוח המבטיח", בו זכתה pimcore. למעשה, במבט חטוף ניתן לראות בקלות, שלמערכת הפשוטה הזו יש עתיד מזהיר. כמו כן את המקום השני תפסה TomatoCMS - מערכת מסחר אלקטרוני שצריכה קצת להוריד מהעומסים שלה ומהדרישות שלה, אבל בסה"כ מדובר על אחת המערכות המדהימות והיפות של מסחר אלקטרוני.

בקרב הגדול של ספריות JS זוכה Jquery ומסמנת את עצמה אט אט לספריה הטובה ביותר בתחום. ספריה זו בעלת עדכונים שוטפים, קהילה תוססת ואין סוף פלאגאינים מכל התחומים. הנתון המעניין הוא ש-Mootools לא לבד במקום השני, כך שללא ספק Jquery מוצגת כעת כספרייה החשובה והטובה ללא עוררין.

תחרות זאת אמנם נושאת פרסים כספיים לא גדולים (2,500$ לזוכה במקום הראשון, 1,000$ לשני ו-500$ לשלישי), אך ללא ספק מדובר בתחרות שמציבה בכל שנה את המערכות זו לצד זו ומביאה כבוד רב לזוכים. כמו כן זכייה או מיקומים גבוהים עשויה לעניין בעלי עניין כלכלי ולתרום רבות לפרוייקט.

CMS Made Simple היא הזוכה הגדולה של שנת 2010 מבין המערכות ניהול תוכן החדשות ויש סיכוי לא קטן שנראה אותה ראשונה גם בשנה הבאה.





ajax php mysql w3c facebook