עובדות שחשוב להכיר בקידום אתרים

רוב החיפושים מבוצעים בגוגל

למעשה, גוגל מחזיק בכ-79 אחוזים מנתח שוק החיפושים באינטרנט. מיד אחריו מופיעה baidu הסינית (האומה הסינית מונה יותר ממליארד אזרחים...) עם קצת פחות מ-9 אחוזים ויאהו המוכרת מדורגת שלישית עם כ-7 אחוזים. השוק הישראלי כמובן מחלק הרבה יותר אחוזים לגוגל. כך שבתהליך קידום האתר יש להתמקד בקידום למנוע החיפוש גוגל ואם יש תקציב וזמן נוסף (ורצון) ניתן לקדם גם במנועים אחרים מלמד גוגל. כל כן יש ליתייעץ עם מפתח האתר בכדי שיבנה לך מערכת ניהול תוכן שתפיק דפים בעלי אופטימיזציית קידום לכל המנועים שבהם האתר מקודם.

 

רק 2.5% מן הגולשים מקליקים על התוצאה האחרונה (העשירית)

ע"פ מחקר שערכה אוניברסיטת קורנל על התפלגות לחיצות המחפש בגוגל לפי מיקומי התוצאות התגלתה ההתפלגות הבאה:

  • תוצאה ראשונה: 56.36% לחיצות
  • תוצאה שניה: 13.45% לחיצות
  • תוצאה שלישית: 9.82% לחיצות
  • תוצאה רביעית: 4.00% לחיצות
  • תוצאה חמישית: 4.73% לחיצות
  • תוצאה שישית: 3.27% לחיצות
  • תוצאה שביעית: 0.36% לחיצות
  • תוצאה שמינית: 2.91% לחיצות
  • תוצאה תשיעית: 1.45% לחיצות
  • תוצאה עשירית: 2.55% לחיצות (יש לשים לב שההתפלגות אינה ליניארית)

 

מי שלא נמצא בדף הראשון - לא קיים

כ-90 אחוזים מהמחפשים בגוגל אינם ממשיכים לעבר העמוד השני של תוצאות החיפוש. גוגל פיתח אלגוריתם מיוחד שמתאים את עצמו ע"פ התנהגות הגולשים בכל תקופה ותקופה. נתון מרשים זה מקנה לגוגל את היכולת לתת למחפש כבר בתוצאות הראשונות את מבוקשו, כך ששלמעשה התוצאות הבאות כבר אינן רלוונטיות אליו. בקידום צריך לצוד את הגולש - להגיע למקומות הראשונים ולהציג טקסט מוכר רלוונטי וממוקד.

 

לגוגל היכולת לאנקדס 24 סוגי קבצים שונים

  • Adobe Flash - .swf
  • Adobe Portable Document Format - .pdf
  • Adobe PostScript - .ps
  • Autodesk Design Web Format - .dwf
  • Basic source code - .bas
  • C/C++ source code - .c, .cc, .cpp, .cxx, .h, .hpp
  • Google Earth - .kml, .kmz
  • GPS eXchange Format - .gpx
  • Hancom Hanword - .hwp
  • HTML - .htm, .html
  • Java source code - .java
  • Microsoft Excel - .xls, .xlsx
  • Microsoft PowerPoint - .ppt, .pptx
  • Microsoft Word - .doc, .docx
  • OpenOffice presentations - .odp
  • OpenOffice spreadsheet - .ods
  • OpenOffice text - .odt
  • Perl source code - .pl
  • Python source code - .py
  • Rich Text Format - .rtf, .wri
  • Scalable Vector Graphics - .svg
  • Text - .ans, .asc, .cas, .txt, .text
  • Wireless Markup Language - .wml, .wap
  • XML - .xml

 

קידום אתר אינו ערובה לתוצאות

קידום אתרים הוא לגמרי לא מדע מדויק אלא תהליך שבנוי ע"י ניסיונות של תוצאות ממסעי קידום קודמים שהתבססו על תיאוריות והשערות. לפניכם 5 פרמטרים חשובים מאוד לקידום עם התייחסות לאי הודאות שבהם:

  • מקדם האתר יכול רק להעריך את התחרות במילת החיפוש
  • מקדם האתר יכול רק להעריך את האלגוריתמים (פרמטרי החיפוש וחשיבותם לסכום מדד סופי) של מנועי החיפוש
  • לא ניתן לנבא מיקום סופי
  • לא ניתן לנבא במדוייק את היצע הביקוש למילת המפתח (אם כי, "כלי מילות המפתח" של גוגל עוזר מאוד)
  • מקדם האתר לא יכול להעריך את משך זמן של כל שלב בתהליך קידום האתר

 

אתר אחר גנב מאתרך כתבה? האתר שלך יענש בגניבה?

תדירות הביקור של גוגל לאתר מסויים ועמודיו משתנה בין אתר לאתר ע"פ דירוגו. כך, שבאופן תיאורטי אם אתר בעל דירוג גבוה גנב כתבה / תוכן מאתר עם דירוג נמוך עלול להתרחש תופעה מוזרה. גוגל יאנדקס תחילה את האתר בעל הדירוג הגבוה יותר, האתר שגנב את התוכן ורק לאחר מכן הוא יאנדקס את האתר השני - שממנו נגנב התוכן. לפי סדר אינדוקס זה מתברר שעשוי להיות שגוגל יחשיב את הנפגע כפוגע ויעניש את אתרו. במקרה זה יש לשלוח לגוגל קובץ בעלות (DMCA request)

 

גוגל משתמש ביותר מ-200 פרמטרים לדירוג אתר

מקוריות התוכן, מהירות טעינה, וותק האתר, איכות התוכן, PR (פייג' ראנק), קישורים נכנסים, התנהגות גולשים, כותרות ועוד הם רק חלק קטן מתוך יותר מ-200 הפרמטרים שמשתמש גוגל באלגוריתם שלו לחישוב דירוג האתר לחיפוש מילת מפתח.





ajax php mysql w3c facebook