בחירת מילות מפתח

ידוע כי אחד השלבים הראשונים והחשובים בקידום האתר הוא קביעת מילות המפתח, מילות החיפוש, של האתר. ככל ש"נקלע" למילים שהם תחרות הקידום קטנה יותר ובמקביל מספר החיפוש גבוהים, כך יבואו יותר גולשים לאתר ממנועי החיפוש השונים.

 

לפניכם רשימת עצות בנושא

  • יש לערוך רשימה של מילים שלפי דעתך אנשים ימצאו את אתרך בעזרתן. נסו לשחק את תפקיד הגולש, יש לחשוב אילו בעיות יש לגולשים; אתרך אמור לפתור את בעיותייהם.
  • בקשו מלקוחותיכם לערוך רשימה של מילים שהם היו משתמשים בהן כדי לאתר את אתרך.
  • בנוסף  ניתן להוסיף לרשימת מילות המפתח מילים שהכלים הבאים יציעו עבורכם: google adwards ,overture ,wordtracker.
  • אל תחשבו על מילה בודדה אחת. לרוב, אנשים מחפשים כמה מילים ביחד. לדוגמא, "השכרה" מול "השכרה בירושליים" מול "השכרה זולה בירושליים".

 

כעת כשיש לכם רשימת מילות מפתח, עליכם לבחור את המשתלמות ביותר עבורכם. המטרה של בחירת מילות מפתח היא לבנות טבלה של מילות מפתח המביאות גולשים מתאימים לאתר בעלות תדירות גבוהה של חיפוש, אך לא יותר מידי תחרותיות, כך שאתרכם יוכל להגיע למיקום גבוה ברשימת האתרים בתוצאות החיפוש.

המאמצים לקידום אתרים בתוצאות החיפוש הם יחסיים למידת התחרותיות של מילות המפתח. זהות האתרים הראשונים אשר מתקבלים כתצואה מחיפוש של מילת מפתח מסויימת היא חשובה. אם מדובר באתרים בעלי דפים בודדים ומספר לא רב של כניסות וקישורים נכנסים, אז הקידום של אתר מסויים לראש הרשימה לא אמור להיות קשה מידי. לכן, חשוב לבחור במילות מפתח המאפשרות קידום קל יחסית בתוצאות החיפוש.

שיקול נוסף בבחירת מילות מפתח הוא מספר הגולשים אשר מילות המפתח יביאו לאתרך. בדרך כלל, מילות מפתח אשר אינן תחרותיות, יביאו לתעבורה מעטה, כלומר למספר קטן של גולשים שייכנסו לאתר לאחר חיפוש של אותן מילות מפתח.

ישנן שתי דרכים המאפשרות חיזוי של גודל התעבורה אשר מילות מפתח יביאו לאתר.

שיטה אחת לקבל אינדיקציה לגבי מילות מפתח היא בעזרת שימוש בכלי מחקר של מילות מפתח כגון: Overture ו-WordTracker. ישנם מאמרים כנגד כלים אלה,שעולה מהם כי כלים אלה מכילים מידע לא אמין.

השיטה השנייה אמינה יותר; בעזרת קמפיין של google adwards, ניתן לגלות את מידת הפופולריות של מילות המפתח. לצורך כך משתמשים בהתאמה רחבה של מילות מפתח (ישנה אפשרות כזאת ב-google adwards). יש צורך להשתמש בכלי המנתח אתר, אשר מאתר כל ביטוי בחיפוש שמביא ללחיצה על המודעה.

ההצלחה טמונה ברשימת מילות מפתח מגוונת, בבחירה במילים המשתלמות ביותר ואז בנייה של דפים בעלי תוכן איכותי הממוקד במילות המפתח הנבחרות. התדירות המומלצת של מילת מפתח בעמוד היא 5%-10%  מכלל המילים.





ajax php mysql w3c facebook