עמוד נחיתה

טיבו של מסע שיווק באינטרנט הוא כטיבו של עמוד הנחיתה שתוכנן עבורו. בתחום השיווק באינטרנט, עמוד נחיתה משמעו העמוד שאליו מגיעים אחרי לחיצה על מודעה שמפורסמת באתר אחר. בדרך כלל העמוד יציג תוכן של מוצר כך שיהיה קשר הגיוני בינו לבין המודעה.

קיימים שני סוגים של עמוד נחיתה:

הראשון, הוא עמוד נחיתה Reference (הפנייה). עמוד נחיתה מסוג זה מציג תוכן המותאם או רלוונטי לגולש. הוא יכול להכיל טקסט, תמונות ומאפיינים דינאמיים. עמודי נחיתה מסוג זה הם יעילים, במידה והם עומדים במטרות של המפרסמים.

הסוג השני הוא עמודי נחיתה מסוג transactional (ביצועיים). מטרת עמודים אלה היא לשכנע את הגולש להשלים פעולה כמו: מילוי טופס, ביצוע אינטראקציה עם פרסומות או אובייקטים אחרים בעמוד, כאשר המטרה היא מכירה של המוצר או השירות. היעילות של עמוד נחיתה מסוג זה נמדדת על פי אחוז הגולשים אשר מבצעים את הפעולה המיועדת.

ישנו סוג נוסף של עמוד נחיתה, מלבד השניים שהוזכרו. נעשה בו שימוש בעיקר בשיווק ישיר (squeeze page). ייעודם העיקרי של עמודים אלה הוא איסוף מידע על האורח הגולש. במידע נעשה שימוש באימיילים ממוקדים העתידים להישלח במסגרת מסע שיווק.

 

טיפים לכתיבה נכונה של עמוד נחיתה

 

  • כדאי להוסיף כמה מילים המביעות תודה לגולש שלחץ על הקישור.
  • עמוד נחיתה טוב, קולט מידע חיוני של הגולשים. בקשו מהגולש מידע מינימלי כמו שם ודואר אלקטרוני. בקשת מידע נרחב מדי תוביל לבריחת גולשים. בעזרת הדואר אלקטרוני תוכלו להציע לגולשים הצעות חדשות ובכך לא תאבדו לקוחות פוטנציאליים.
  • מסר קצר ולעניין אפקטיבי יותר ממסר ארוך ומפורט. יתרה מזאת, אם המסר יותר מדי ארוך והגולש צריך לגלול את הדף למטה, אז הסיכוי לקבל פנייה ממנו נמוכה ביותר.
  • הבטיחו שמירה על פרטיות הגולשים. הציגו מדיניות פרטיות ברורה.
  • השתמשו בתמונות או בפלאש. בדרך כלל הגולשים קולטים קודם כל תמונות. לא מומלץ להוסיף תמונות באופן מוגזם.
  • עמוד נחיתה אמור להיטען מהר ככל האפשר.
  • אם המוצר אינו מוצר מוכר, ניתן להציג עדויות חיוביות של משתמשים אשר התנסו בו.
  • מידע ליצירת קשר כגון טלפון וכתובת יתן ביטחון גדול יותר ללגולש לרכוש את המוצר.
  • צפו בעמוד כבעיני הגולש - כיצד אני כן לוחץ על הכפתור ומצד שני לא מתמהמה יותר מדי זמן להבין את העמוד.
  • כותרת / מסר / סלוגן לא נכון בראש העמוד יגרום לגולש לעזוב את העמוד בתוך שניות ספורות.
  • יש לבדוק אם קיימים בעמוד נחיתה אלמנטים העלולים להסיח את דעת הגולש.

 

בסופו של דבר, עמוד הנחיתה אמור לייצר עבורכם לידים. עם תכנון נכון תוכלו להפוך לא רק את הלקוחות המתנדנדים ליצור עמכם קשר, אלא גם לשבות את הגולשים הפחות מתעניינים במוצר / השירות.





ajax php mysql w3c facebook