האם אני צריך אתר?

במאמרים הקודמים פירטנו על היסודות של תהליך בניית אתר האינטרנט לעסקך ובמאמר זה נעסוק בשאלה שמתחילה את התהליך כולו - האם אני / העסק שלי צריך אתר?

התשובה לשאלה זו טמונה במטרתכם לנוכחות ברשת. הנוכחות ברשת מתאימה כמעט לכל עסק, אדם עצמאי, בלוגרים, פרסומאים, מעצבים ומפתחי אתרים. לרוב, אתר אינטרנט לא יכול לגרום נזקים. עם זאת, כאשר אתם פותחים אתר תדאגו לשכור בעלי מקצוע אמינים ובעלי ניסיון, כך שהאתר יהיה קל לניווט ויעיל. אתר חובבני יכול בהחלט לגרוע מהמוניטין שלכם, להרחיק לקוחות במהרה ולפגוע בשם העסק שלך.

אם אתה בעלים של עסק קטן או עסק מהבית, עליך בהחלט לשקול לפתוח אתר אינטרנט. ללא ספק ישנם עסקים, שפיתוח אתר אינטרנט עבורם יהיה חסר תועלת, אך עבור רוב העסקים, אתר אינטרנט הוא מקפצה שיווקית ויכול להוות ערוץ מכירות מאוד ככלי שיווק. ניצול האינטרנט עבור העסק שלך אינו דבר הכרוך בהוצאה כספית גדולה. בעזרת אתר עבור העסק, לקוחות יכולים לגלוש בכל שעות היממה וליצור קשר דרך האימייל. גם עבור עסק שאינו מוכר מוצרים, אתר המתוכנן היטב הוא חיוני עבורו. גם עסקים קטנים יכולים להפיק תועלת מאתר וזאת בעזרת שיווק נכון באינטרנט. אל תמהרו לפסול את המוצרים שלכם או השירותים שאתם מספקים מחשיפה לרשת. ישנם יותר מ-20 מיליון קונים באינטרנט כיום והם רוכשים כמעט הכל. ספרים, מחשבים, נדל"ן, מטוסים, חופשות, ידע ועוד. כמעט כל כל מוצר שניתן לשווק ולמכור ישנם אנשים שימצאו את הדרך לשווקו באינטרנט.

גם אם אתם לא בעלי עסקים, אלא בלוגרים או אפילו כותבי סיפורים וחוויות, האינטרנט הוא עוד דרך לשתף את יצירותיכם, לשמוע דיעות ואפילו ליצור לעצמכם שם עולמי. ישנם בלוגים מאוד מפורסמים עם אלפי כניסות ביום. ככותבי בלוגים, אתם יכולים אפילו להרוויח כסף. כך למשל, אם יש לכם בלוג ב-blogspot, תוכלו להוסיף מודעות של Google Adsense ועל כל לחיצה תזוכו בסכום מסויים בחשבונכם.

המטרה היא אינה להשקיע את כל מאמציכם באתר, למרות שאם המוצר שאתם משווקים נוטה להימכר בקלות ברשת, מומלץ לשקול לפעול כך. הנקודה היא, שהנוכחות ברשת מומלצת, כך שלקוחות פוטנציאליים, עובדים, שותפים עסקיים ואפילו משקיעים יוכלו לגלות מידע אודות העסק שלך או לגבי המוצרים או השירותים שאתה מספק. לא מספיק שיהיה לך אתר, לאתר צריך להיות חזות מקצועית, אם אתה מעוניין שיקחו את העסק ברצינות. ניתן לומר שמראה האתר מקנה רושם ראשוני, שאותו קשה לשנות ויש לכם רק הזדמנות אחת ליצור אותו.

לסיכום, שיווק באינטרנט הוא אחד הכלים השיווקים החזקים ביותר אם לא החזק מכולם. כמעט כל מוצר שקיים בשוק נמכר בחנות כלשהי באינטרנט. כך שאם יש לך רעיון או מוצר הדרך הטובה ביותר לשווק אותו או למכור אותו הוא דרך האינטרנט.





ajax php mysql w3c facebook