שדרוג אתר
לחברות בניית אתרים 2 קהלי יעד עיקריים: לקוחות ללא אתר אינטרנט ולקוחות שיש להם אתר אינטרנט אך הוא אינו אפקטיבי עבורם. לסוג השני, לקוחות בעלי אתר קיים, יכולות להיות סיבות רבות כדי לחדש / לשדרג את אתרם.
סיבות לשדרוג אתר אינטרנט
- הפיכת אתר סטטי לדינמי. הוספת מערכת ניהול תוכן על מנת להכניס תכנים לאתר באופן עצמאי.
- האתר בעל עיצוב / פונקציונליות מיושנת. אתרי תדמית שנבנו לפני 5 שנים ומעלה לא "מדברים" כבר אל הגולש.
- האתר לא נתמך בתקנים חדשים ולפיכך לא נראה היטב (ולפעמים זה בלשון המעטה) ברוב הדפדפנים כיום.
- מיתוג מחדש של העסק / המוצר.
- תכנון לקוי או בניה לא מקצועית של האתר.
- עלות. מטרתו של ההייטק הוא להציע ללקוחות מוצר במינימום מחיר ועשוי מאוד להיות שמוצר בטכנולוגיה חדשה יהיה זול יותר עבור הלקוח.
- מבנה אתר שאינו מתאים למנועי החיפוש.
שלבים בתהליך שדרוג אתר
משך הזמן של תכנון שדרוג אתר קיים קטן יותר מזה של בניית אתר חדש, מאחר שהאתר כבר קיים. משמע, שניתן לדעת תוך כדי התבוננות באתר מה העסק משדר, אילו סוגי חומרים יהיו באתר וכו'. מה שנשאר אלו הסעיפים שצריך לשדרג - שאת רובם בלקוח כבר יודע, שהרי הוא פנה לחברת בניית האתרים כדי לשדרג את אתרו.
- השלב הראשון של התכנון הוא איסוף המודיעין בעין מקצועית מן האתר הקיים. מה טוב ומה גרוע (לא ימשיך באתר המשודרג), מה ניתן לשפר בעזרת טכנולוגיה חדשה, תכנון העיצוב החדש על פי התוכן והמבנה שקיים כבר, תכנון שדרוג מבנה האתר למבנה שיתאים למנועי החיפוש, בדיקת התאמה למערכת ניהול תוכן ועוד.
- השלב השני הוא יצירת דו"ח שדרוג אתר והבאתו לידי הלקוח. אם הלקוח אישר את הצעת המחיר הפרויקט יוצא לדרך.
- השלב השלישי הוא החלק הטכני של הדו"ח - פיתוח האתר על בסיס מערכת ניהול תוכן.
- החלק הרביעי הוא ההדרכה ללקוח, שהרי לפני השדרוג הלקוח היה רגיל לאתר פשוט ומיושן וזה עתה יש לו מוצר חדשני עם המון פיצ'רים ושלל אפשרויות ניהול חדשות.
חובה לשים לב, אם אין השקעה רבה בתכנון השדרוג יכול להיווצר מצב שהאתר החדש לא יהפוך להיות אפקטיבי יותר מהאתר הישן. כאמור אנו מדברים על שדרוג אתר קיים, כך שחבל על הזמן והכסף של הלקוח.