בניית אתר תדמית לעסק
בעידן המודרני של האינטרנט, הנוכחות של עסקך ברשת היא תנאי להצלחה והישרדות ומידת החשיבות של אתר תדמית עבור עסק משתנה בהתאם לסוג העסק. לאתר אינטרנט יש תפקיד חשוב בפרסום העסק ובתחזוקו ברמה בינלאומית. ייתכן שהסתדרתם היטב ללא אתר אינטרנט, אך הפרסום שאתר תדמית מקנה לעסק הוא בבחינת דבר שלא יסולא בפז.
כיום, אתר תדמית לעסק הוא שווה ערך לפרסום ב"דפי זהב", כפי שהיה מקובל עד לפני כמה שנים (ועדיין קיים). האינטרנט פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ונגיש לכל מקום בעולם אל כל מקום בעולם. באינטרנט אין הגבלה למספר הלקוחות הנחשפים לאתר העסק שלך והחשיבות גדולה במיוחד כאשר מדובר בעסקים אשר משווקים מוצרים ללקוחות. הדבר דומה לעובד בעסק שלך שעובד עבורך 24 שעות ביממה במשך 7 ימים בשבוע ויודע להסביר ולפרט ולהציג על כל המוצרים שלך. הוא גם יודע להבין לבד מאיפה הלקוח הגיע אליך הוא יכול לשמור עבורך מסרים מלקוחות פוטנציאליים להיות זמין אל כל לקוח לא משנה מה מיקומו ויש לו היכולת לדבר עם מספר בלתי מוגבל של לקוחות בו זמנית.
הפרסום הוא המפתח להצלחה בשכנוע לקוחות לקנות את מוצריך או לשכור את שירותיך. בנוסף למכירה בסניפים עצמם, האינטרנט נותן אפשרות להרחיב את היקף המכירות ולמעשה מדובר בעוד שוק של מסחר, שוק בלתי מוגבל כאמור.
מנהגי הקניות המקוונות שינו לגמרי את הרגלי הקניות המסורתיות. רבים מהלקוחות מעדיפים פשוט לקנות מוצרים דרך חנות אלקטרונית. לנוע כמה מטרים אל עבר המחשב, לבחור ולהשוות מחירים על המוצר, בלחיצת כפתור לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולקבל את המוצר בדואר מהיר. גם עבור עסקים אשר אינם מוכרים מוצרים, אלא מספקים שירותים וכדומה, הנוכחות של העסק באינטרנט גם כן חשובה.
אתר תדמית לעסק מספק מידע נרחב אודות העסק, השירותים הניתנים ודרכי יצירת קשר. כמו כן, במקרה של חנות אלקטרונית, יופיע מידע נרחב אודות כל מוצר. עסק ללא אתר תדמית עלול לאבד לקוחות פוטנציאליים רבים אשר מחפשים את מבוקשם במנועי חיפוש שמספרם הולך וגדל מידי יום. אתר תדמית לעסק אמור להכיל מידע הנוגע לסוג השירות שהעסק מספק, מיקומו הפיסי של העסק, קהל היעד של העסק והמלצות של לקוחות מרוצים.
נקודה חשובה נוספת היא הקשר עם הלקוחות. אתר תדמית מאפשר לקיים קשר עם הלקוח, בין היתר על ידי שליחת עלונים בדוא"ל (במידה והלקוח נרשם עבור שירות זה) המפרטים עדכונים, הנחות ומבצעים חדשים של העסק. בניית אתר תדמית לעסק כרוכה בהוצאה כספית נמוכה יותר מהחלופה הישנה של פרסום באמצעות פלאיירים, "דפי זהב" ועיתונות. כמובן שלהחזיק אתר אינטרנט דורש הוצאה כספית שנתית קבועה עבור הדומיין והאירוח על גבי שרת, אך מנגד אפשרויות העדכון והתוכן הן בלתי מוגבלות ,לעומת פרסום מודעה כתובה, שאותה לא ניתן לשנות מרגע פרסומה.
לסיכום, הלקוחות הפוטנציאלים שלך הם בלתי מוגבלים באינטרנט. בניית אתר לעסקך בזמננו נחשבת לחובה מבחינה שיווקית. עם ההוצאות של תהליך הבניה יבואו הכנסות באחוזים גבוהים בהרבה, דבר שהופך את הנושא לכדאיות כלכלית מובטחת. לפעמים, גם לא צריכים לשבור תוכנית חיסכון לשם כך ולמצוא חברה שתבנה לך אתר בזול.